Humor català, educació sexual i oci. Quan el concepte tuppersex dóna problemes a les xarxes socials i el teu públic objectiu és catalano-parlant surten coses com la Carmanyola Picant, una empresa catalana amb més de 13 anys d'experiència que es dedica a fer reunions de tapersex "sense perjudicis ni tabús" amb l'objectiu d'empoderar les dones i de "transformar la realitat social, cultural i ambiental amb consum responsable". La seva reputació i la seva fama creix any rere any, però, segons assegura la seva fundadora, Rosa Grau, en una conversa amb VIA Empresa, el Satisfyer ha elevat fins els núvols les peticions de reunions. "Jo mai havia fet un febrer com aquest", relata.
Tot va començar quan Grau va viatjar fa 14 anys a Anglaterra i li van comentar que els sex shop d'allà eren molt diferents als de Catalunya. Va anar a visitar-los i amb una amiga van decidir que quan tornessin a casa farien un tapersex amb més amigues. Una cosa porta a l'altra, i la Rosa va decidir començar a fer-ho ella com a extra de caps de setmana. Com a bona comercial que és, sabia cap a on havia de caminar. "Ens sentíem molt còmodes explicant i assessorant", diu, però, al cap d'unes quantes reunions, van adonar-se que "faltava el tema català i que les empreses que hi havia a Catalunya eren la majoria alemanyes i els productes estaven en castellà i prou".
Aquest va ser el filó de mercat per fer néixer un projecte diferent al que hi havia fins llavors als Països Catalans. Primer, van crear una web batejada com a Carmanyola Sex, quan "ja començava el moviment catalanista i, a més, hi ha molta gent que parla en català, pensa en català i busca a internet en català". Però la paraula sex els donava problemes a Facebook i va ser llavors quan van pensar en posar Picant com a cognom de Carmanyola.
Des dels seus inicis, han tingut clar que els productes havien de ser de proximitat i, de fet, molts els compren a Catalunya, però també n'adquireixen molts del País Valencià. Però no només els productes que presenten -i moltes vegades venen- a les reunions són de proximitat i de silicona mèdica, sinó que procuren que, per exemple, la cosmètica sigui sense gluten, parabens i sucres. A això s'hi suma el fet que tenen molt en compte el seu embalatge apostant per la sororitat i, per tant, eviten del tot aquells que mostrin imatges sexistes.
"Quan agafem un producte de màxima proximitat li posem un mal-nom en català com el Trabuc d'en Serrallonga, el Llepafigues, Els ous de Llarena... li posem noms més divertits que donin el toc picant i catalanista", explica Grau. Els noms criden l'atenció dels seus clients i li serveixen de ganxo per fer bromes vinculades, en certa manera, amb l'independentisme. Quan presenta, per exemple, el Melindro, Grau diu al seu públic: "Penseu que aquest melindro seria la mitjana catalana, el que tenim per aquí, que són uns 15 centímetres".
L'humor fa de guia durant les seves intervencions. Amb aquesta informació ja pot fer una broma que li agrada molt i els diu: "Pensa que tots els problemes que tenim a Catalunya vénen d'aquí, eh? Perquè la mitjana espanyola són uns 13,5 centímetres i per això no ens deixen marxar d'Espanya, perquè baixaria la mitjana. Tothom riu molt", relata. El seu públic és de tot Catalunya, però sobretot la truquen de municipis "on la gent busca més en català", com Vic, Berga, Igualada o Girona, i gran part de les sol·licituds que rep són de grups de dones.
A més, la Carmanyola Picant també revoluciona el món del tapersex començant totes les reunions amb la producció de dos còctels afrodisíacs, que es fa cada assistent amb les seves pròpies mans. A banda que els donen la recepta perquè els puguin continuar fent en altres ocasions, també se'l van prenent mentre reben tota una lliçó magistral de sexualitat d'unes dues hores. Però molts grups també demanen xerrades específiques de sòl pelvià i, de fet, hi ha molt desconeixement general sobre aquesta qüestió. El sòl pelvià "és una musculatura que tenim tant homes com dones i aguanten tot el que hi ha al damunt" i, per tant, és important treballar-lo. No només s'evitaran pèrdues d'orina i problemes abdominals més endavant, sinó que, assegura Grau, "gaudiràs més del sexe".
Riures, educació i molt humor (en català) apte per a tots els públics és la fórmula màgica de l'èxit de la Carmanyola Picant. I és que, com subratlla Grau, "el retorn que tinc sempre de les meves reunions és que s'ho han passat molt bé, han après molt i han passat una estona compartint amb les amigues".
Trobareu l'article senser aquí: www.viaempresa.cat