Una visión de la sexualidad divertida, diversa y respetuosa...

18/12/2018

Hemos salido al Malarrassa - El periódico independiente y gratis de la ciudad de Terrassa. Proyecto Carmanyola Picant, 12 años de vida en la ciudad. Escrito por: Ana Belén Mesa en el apartado cooperativo

En un moment on les dinàmiques socials que giren al voltant de la pràctica sexual i les definicions de sexualitat estan al punt de mira de la societat, fent palesa la necessitat de canvis de patrons marcats, ens trobem amb la Rosa Grau, de la Carmanyola Picant, per parlar de la seva experiència en aquests 12 anys de feina intentant trencar amb els tabús que giren al voltant de la sexualitat i donar respostes a les qüestions i dubtes.

Com va sorgir el projecte de la Carmanyola Picant?

Jo estava estudiant anglès a l'Escola Oficial d?Idiomes i vam anar a Anglaterra de viatge. Dins del 'grupillo' amb el que anàvem, algú ens van dir que allà hi havia molts sex-shops, però que allà era molt diferent, que era una altra història.

Vam anar a veure-ho i era veritat que eren diferents, eren botigues obertes; parlo de fa 13 anys. Llavors una amiga va proposar de fer un tàpersex i en vaig fer un a casa meva. Va ser molt divertit i em vaig dir: el que fan aquestes noies m'agrada, perquè no fer-ho jo?. Aleshores vaig començar a buscar empreses fins que en vaig trobar una d'alemanya i em vaig posar en contactes amb ells per provar. Va estar molt bé, però necessitàvem fer un tàpersex més didàctic, educatiu i a la catalana, per això de seguida va sortir el projecte de la Carmanyola.

Els noms que utilitzeu són catalans, fins i tot vau guanyar el Premi CCC a la millor iniciativa lingüística del sector comercial.

Sí, des d'un punt de vista cultural no som iguals a tot arreu, aquí som catalans i les empreses alemanyes són molt alemanyes, i tot estava només en castellà. Ja vam començar posant noms d'aquí als productes, perquè fossin reconeguts i fàcils de recordar, i vam acabar personalitzant-ho tot i guanyant el premi com a la millor iniciativa lingüística comercial. Al principi, ens dèiem CarmanyolaSex, però la paraula sex et porta problemes, t'envia els missatges al correu brossa, et confonen amb pàgines no aptes. A Facebook vam tenir el primer problema i ja vam canviar el nom. Donant-li voltes vam canviar sex per picant. A més els productes de cosmètica són de proximitat, és cosmètica vegana, sense gluten, sense parabens i sense sucre. Les joguines mirem que siguin de màxima proximitat, però les fàbriques estan lluny i fem el que podem. Ja ens agradaria poder comprar-ho tot aquí.

Potser a l'inici va sorgir com una possibilitat divertida de guanyar-se la vida, però el projecte es sustenta en uns valors. Quins són?

Bé, parlem en neutre, el sexe no té ni edat, ni persona, ni gènere, ni res, perquè tu pots imaginar estar amb algú i no sabem qui o quines persones, o altres fantasies et remouen, i no volem desmuntar res, volem que tot flueixi. I ho volem així, sense tabús, perquè hi ha grups amb diferents sexualitats i es tracta d'aprendre i divertirse de manera natural.

En general, les vostres usuàries són dones?

Sí, grups de dones normalment. Les dones, com sempre ha passat, som les segones. Ens costa entrar en un sexshop i, si hi entrem, tampoc sabem massa què preguntar. Així que va sortir la idea de portar-ho a les cases i fer el que les dones sabem fer tan bé que és reunir-nos, muntar-nos una festa i fer-ho divertit, com fer pa amb tomàquet o una festa de pijames; afegim un tàpersex i després podem seguir parlant d'allò que ens preocupa, el que hem après o compartir les nostres històries. De fet, el tema del sexe surt molt, les noies expliquen les coses més personals, o anècdotes divertides i totes acabem rient de la situació. Està molt bé perquè és un moment màgic, és més una experiència que una presentació de productes.